Sunday, April 22, 2012

random rants.

dengan namaNya aku bertinta.


dari 5 feb aku tak post. keajaiban. haha! nak kata sem ni buzy taklah kan. bukan final year pun. mungkin sebab lama sangat tak balik. mungkin takde topik nak diselit. menikmati keindahan rindu membuak terhadap rumah. ok, geli. aku balik pun sebab nak angkut barang sikitsikit ke rumah, nanti last day tak payah bersusah payah melenguhkan kaki dan tangan.


semalam, adik aku kena pergi sekolah, ada koko. aku la yang kena hantar ambil. guess what, sent and fetch with motorcycle! dia eksaited tahap dewa. aku  bawak motor tak laju pun, 50 je, tapi dia cakap laju gila. practice hantar ambil anak kat sekolah nanti. konpem anak aku sampai rumah muntah hijau. seriau sangat. haha. tapi bosan la datang sekolah dia, sekolah perempuan. tak boleh usha. haha. sampai rumah, sidai baju, masak, membebel bagai. doing house chores, practicing to be a solehah spouse. yela sangat. (to my hubby wannabe, please let me be a fulltime housewife please~ ;p)


by the way, my schoolmate gonna be a wife this year! tahniah sasha and that boy (tak kenal). 2 jun ni dah sah jadi bini orang. jalankan tanggungjawab dengan baik tau. aku cerita kat mak aku yang member aku ni nak kawin. terus dia tanya dengan muka ketat sambil bersedia nak lempang aku. *ayat terhiperbola* " kamu dah tak sabar ke?" oookaayy, mak aku marah gila, dia takut aku nak kawin awal gak. aku paham, dia nak aku berjaya dulu dalam akademik ni. family aku agak konservatif, but i like it. jangan risau ibu, wani belajar rajinrajin ok? wani pun tak bersedia lagi. takde orang pun nak kat wani ni. *kenyataan pahit* siapasiapa nak kawin awal dengan aku, sila sediakan ayat yang hebat untuk cairkan hati parent aku. haha. poyo. yeayh, i know it.


oh, exam nak dekat. serius cuak. starting from 30th april (study circle), 3rd may (BTQ), 4th may (chem1) and lastly 11th may, on the veeeeeryyy last day (physics, my ‘favourite’). may Allah ease everything. aku banyak tak cover lagi. dah la periksa nak dekat, aku sibuk nak pergi bookfair 28hb ni. haihh. aku memang takleh terlepas bookfair, kira cam senarai wajib pergi untuk aku. hehe. pastu, cuti sebulan, and counting days to enter the 2nd year of foundation. yela, semua member sambung cuti sampai bulan 9, nak masuk main campus. sadis betul. tapi takpela, ini memang yang terbaik untuk aku. thanks Allah :)

2 comments:

  1. wah. dh pesan awal2 ye kat bakal suami yg bakal mengurat parents anda.hihi ;)

    ReplyDelete